01 februari 2018
Grapje koopzondag valt niet in de smaak
Grapje koopzondag valt niet in de smaak
Op de gemeentelijke Facebookpagina was al meer dan een week het bericht te lezen “KOOPZONDAG MAG NIET DOORGAAN, WINKELIERS MOETEN OOK RUST KRIJGEN”.
Navraag bij de afdeling communicatie leert ons dat de gemeente een campagne is gestart over de koopzondag,. De bedoeling was om zo meer mensen naar de stembus te trekken.
Harderwijk Anders vond het idee van een campagne geweldig, echter als je daar de koopzondag voor gebruikt, dan zou de gemeente de lezer ook de andere kant laten zien, namelijk dat de koopzondag wel door mag gaan.
Toen verscheen er ineens een bericht op Facebook met dezelfde tekst, echter de tekst van de ballon was gewijzigd in “IK STEM OP HARDERWIJK ANDERS. WAAROM? DAT IS ANDERE KOEK”. Het wekte natuurlijk de indruk dat iemand van de gemeente dit bericht op de Facebook pagina van de gemeente had geplaatst, maar dat was niet zo.
Het grapje viel bij de “gewone mensen” best in de smaak, maar niet bij de andere politieke partijen en het gemeentehuis. Zij vonden dat Harderwijk Anders excuus hiervoor moest aanbieden en dat doen wij met het onderstaande bericht op Facebook, met in de ballon : “HET WAS MAAR EEN GRAPJE, SORRY ALLEMAAL……. KOEKJE?”
“Vanmiddag hebben wij een bericht geplaatst met de afzender Gemeente Harderwijk er in. Dat had niet mogen gebeuren. Het is uiteraard niet onze bedoeling geweest om de uitingen van de gemeente in een verkeerd daglicht te stellen”.
De ballon van de gemeente blijkt te zijn verwijderd van Facebook
“HARDERWIJK ANDERS DAT IS ANDERE KOEK!”