HA kiest voor aansluiting Nationale Ombudsman

HA is blij met de aansluiting van de gemeente Harderwijk bij de Nationale Ombudsman. De gemeenteraad heeft daar op 4 oktober definitief mee ingestemd.

Hiermee is naar onze mening de meest professionele en onafhankelijke wijze van klachtenafhandeling in tweede instantie gewaarborgd. Want natuurlijk ga je in eerste instantie met elkaar in gesprek als er een klacht is.

Positief vinden wij ook dat er een nieuwe regeling is gekomen voor het afhandelen van die klachten in de eerste instantie. Dat deze is opgesteld door de gezamenlijke gemeenten Ermelo Harderwijk en Zeewolde. En dat deze geldt voor alle gemeentelijke diensten, dus ook voor de werkzaamheden bij Meerinzicht.

Lang niet iedereen die iets te klagen heeft laat zich horen. Toch is het belangrijk dat de moeite om een klacht in te dienen wel genomen wordt. Zaken kunnen rechtgezet worden en van een klacht kunnen we ook samen leren. En daarmee kunnen we zaken verbeteren voor de toekomst. Via de site van de gemeente is te vinden hoe je een klacht kunt indienen, maar bellen naar of melden aan de balie van Het huis van de stad kan ook.

Wij als Harderwijk Anders willen dat inwoner centraal staat en niet de regels. Regels moeten in geval van een klacht een hulpmiddel zijn. Maar als we er samen toch niet uit komen dan is er nu dus de Nationale Ombudsman. Deze zal dan de indiener van een klacht ondersteunen. Dat is goed geregeld vinden wij!

https://www.harderwijk.nl/organisat…/klachten-over-ons_3255/

https://www.nationaleombudsman.nl/insta…/gemeente-harderwijk

Harderwijk Anders